Bestilling

Alderskrav:

Du skal være 18 år for at handle hos vapeaway.dk - Enhver formodning om ordre afgivet af personer under 18 år, vil blive annulleret! 

Jeg er ny på VapeAway.dk, hvordan bestiller jeg hos jer? 
Først og fremmest velkommen. Vi håber at du kan lide vores klassiske varesortiment og ser frem til at tilbyde dig vores service og produkter. Ønsker du at bestille varer, vælger du blot den eller de varer du ønsker og lægger dem i kurven.

Når du har samlet de varer du ønsker at købe, klikker du på ”Gennemfør”. Du kan så tjekke, at de bestilte varer er korrekte og derefter klikke på ”Fortsæt til betaling". Du bliver videresendt til Paypals sikre betalingsmodul. Du har også mulighed for her at vælge en anden leveringsadresse end din betalingsadresse. Det kan være nyttigt såfremt du har mulighed for at modtage din levering på din arbejdsplads.

Kan jeg bestille pr. mail, telefon eller fax?
Vi har i øjeblikket kun mulighed for at behandle ordrer der er afgivet gennem Vapeaway.dk. Hvis du har spørgsmål til produkter inden afgivelse af ordre, er du naturligvis velkommen til at kontakte os på info@vapeaway.dk.

Har I en butik jeg kan besøge?
Vi har ikke egen butik, men forhandler vores væsker til en række forskellige danske forhandlere. Herunder bla. Din-ecigaret.dk, Smoke-it, Myecig.dk, 1life.dkecigaretland.dk og ValbyDamp, Kostum Kloud på Nørrebrogade, Ecigarethuset i Liseleje samt flere forhandlere rundt i landet. 

Kan jeg få mængderabat?
Som forhandler får du automatisk mængderabat, såfremt du bestiller et større parti. Du kan læse mere under B2B priser her.

Jeg oplever tekniske problemer i forbindelse med min bestilling, hvad gør jeg?
Hvis du oplever tekniske problemer i forbindelse med din bestilling bedes du kontakte os på info@vapeaway.dk, hvor vi vil forsøge at afhjælpe de problemer du måtte opleve.

Forsendelse

Hvor lang tid går der før I behandler min ordre?
Vi forsøger naturligvis at behandle alle ordrer hurtigst muligt. Vi pakker og sender almindeligvis samme- eller næstkommende hverdag, såfremt de bestilte varer er på lager. Vi tager dog forbehold for leverandørsvigt, force majeure og lignende. Bestiller du som forhandler, vil leveringstiden afgøres af mængden du bestiller. Såfremt vi ikke kan afsende indenfor 10 hverdage vil vi kontakte dig efter vi har modtaget din bestilling og informere om forventet leveringstidspunkt.

Hvem sørger for fragten?
Vi sender varerne med hhv. det danske postvæsen, men andre leveringsformer kan forekomme ved større bestillinger. Varerne sendes som almindelig post, eller hurtigste alternative metode.

Hvad koster forsendelsen?
Fragtprisen vil altid afhænge af vægten på de bestilte varer og landet det skal sendes til. 
F.eks. for en levering med en vægt til Danmark:


Hvornår bliver mine varer leveret?

Efter at varerne har forladt vores lager, tager det normalt mellem 2-7 dage før du modtager din levering.

 Hvad sker der hvis ikke jeg er hjemme på leveringstidspunktet?

Hvis du ikke er hjemme og din levering ikke kan være i din postkasse, vil posten normalt lægge en seddel i din postkasse og du skal afhente din levering på posthuset eller postbutik. Normalt vil din levering ligge til afhentning i 14 dage, inden den returneres.  

Ordrestatus

Bliver jeg informeret om leveringstidspunktet?
Ja, i det øjeblik dine varer udgår fra vores lager sender vi dig en mail. 

Får jeg oplyst et track & trace nummer?
Handler du som privatperson, vil varerne blive sendt som brevpost  og der oprettes desværre ikke track & trace på forsendelserne. Bestiller du som forhandler, vil vi sende som pakke med tilhørende track & trace nummer.

Jeg har ikke modtaget nogen ordrebekræftelse?
Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse når du har afgivet din ordre, bedes du kontakte os på info@vapeaway.dk. Oftest skyldes det, at du er kommet til at indtaste en forkert mailadresse. Husk endvidere inden du kontakter os at tjekke, at mailen ikke er blevet placeret i postkasserne for uønsket mail eller spam.

Jeg har endnu ikke modtaget min levering?
Hvis du efter at have modtaget en mail fra os om at din levering nu er afsendt, oplever, at din levering ikke når frem efter 2-7 hverdage, bedes du kontakte dit lokale postkontor. Du bedes sikre dig, at du ved bestilling har opgivet den korrekte adresse. Hvis ikke din levering ligger på posthuset/postbutik, bedes du kontakte os - og vi undersøger, hvad der kan være sket. Kommer din levering ikke frem, vil den blive sendt retur til os, og vi vil så have mulighed for at genudsende den såfremt du ønsker det.

Fejl og mangler

Hvad gør jeg, hvis min forsendelse er forkert eller mangelfuld?
Hvis du oplever at den levering du modtager, ikke indeholder det bestilte, bedes du kontakte os hurtigst muligt. Vi vil så sørge for omkostningsfrit at sende det rigtige ud til dig.

Er der tilfredshedsgaranti?
Vi ønsker kun tilfredse kunder og håber meget at du er tilfreds med det du modtager. Skulle du mod forventning ikke være tilfreds, bedes du kontakte os og vi vil så forsøge at hjælpe dig bedst muligt.

Annullering og returnering

Hvordan fortryder jeg et køb?
På Vapeaway.dk har du som privatperson 30 dages fuld returret i forbindelse med køb. Hvis du fortryder et køb umiddelbart efter at det er foretaget, bedes du straks sende os en mail info@vapeaway.dk. Skriv venligst ”Fortrydelse af køb” i mailens emnefelt. Vi vil så forsøge at annullere ordren inden den afsendes. Såfremt varerne er afsendt har du mulighed for at nægte modtagelse af dem. Hvis du allerede har modtaget varerne og fortryder, skal du sende dem retur til os. Varerne skal naturligvis være ubrugte når vi modtager dem retur. Såfremt du har modtaget varen, vil du selv skulle afholde forsendelsesomkostningerne, når din levering sendes retur. Vær opmærksom på, at varerne sendes retur i forsvarlig emballage og at dit navn og din adresse tydeligt fremgår på forsendelsen. Bemærk! Vi modtager ikke levering sendt pr. efterkrav.

Køber du som forhandler er det ikke muligt at fortryde købet, da vi ofte indstiller produktionen til at behandle netop din ordre, så snart den er modtaget.

Hvordan får jeg pengene retur?
Du vil selvfølgelig få dine penge retur hvis du fortryder dit køb. Så snart vi modtager varen retur vil vi sørge for at indsætte pengene på dit kreditkort eller din Paypal konto igen. Bemærk, at dette gælder kun for privatpersoner. 

Reklamation

Reklamationer skal altid foretages i rimelig tid efter, at du har konstateret en fejl/mangel. Venligst kontakt os på info@vapeaway.dk og vi vil undersøge om det er en fejl vi kan afhjælpe, eller om vi skal tage varen retur. Finder vi reklamationen berettiget, har du som kunde ret til enten omlevering eller at lade handelen gå tilbage. 

Vores returadresse er:

Vape Away
Sønder Boulevard 110, 4. th., 1720 København V

Handelsvilkår og betaling

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?
Du kan på vælge mellem følgende betalingsmuligheder: Paypal Express - forskellige kreditkort.

Kan jeg betale pr. efterkrav?
Vi sender desværre ikke varer ud pr. efterkrav.

Hvornår trækker i betalingen fra mit kort?
Ved betaling med de forskellige korttyper vil betalingen først blive gennemført i det øjeblik dine varer afsendes herfra eller når produktionen starter (sidstnævnte gælder kun forhandlere).

Er moms tillagt købet?
Ja, alle priser er inklusive 25% moms og der pålægges således ikke yderligere moms ved salg og køb inden for EU.

Betalingen vil ikke gå igennem?
Der kan være mange grunde til, at betalingen afvises. Oftest drejer det sig dog om indtastningsfejl. Du bedes derfor læse vejledningen grundigt under indtastningen. Er du i tvivl, bedes du kontakte os på info@vapeaway.dk.

Forbehold

Vapeaway.dk forbeholder sig ret til at ændre alle oplysninger inkl., men ikke begrænset til, priser, specifikationer og produktsortiment uden varsel samt leveringstider.

Dine personoplysninger
For at handle på vapeaway.dk skal du indtaste bl.a. navn, adresse og din mailadresse. Disse oplysninger bruger vi naturligvis til at sørge for at sende varerne det korrekte sted hen samt at kunne kontakte dig såfremt det bliver nødvendigt. Disse oplysninger vil ikke blive brugt i markedsføringsmæssigt øjemed medmindre du giver tilladelse til det og de vil aldrig blive videregivet eller solgt til tredjemand. Dine kortoplysninger er krypteret. 

Logstatistik

Vi anvender logstatistik til at indsamle information der kan give et billede af hvor mange besøgende vores websites har, hvor de kommer fra mv. Formålet med logstatistikken er således at optimere websitets funktionalitet, samt lovkrav om registrering af aldersgrænse for handle på siden (+18 år). 

Cookies

Vi anvender cookies med det formål, at gøre siden lettere at anvende for vores kunder. Hvis du ønsker at slette dine cookies gøres dette under menuen Funktioner -> Internetindstillinger -> Slet cookies.


Betalingssikkedhed

Vi har implementeret flere sikkerhedssystemet for at forsikre vores kunders personlige data. Med brug for af sikre servere så alt dit personlige og fortrolige data og information sendt via Secure Socket Lay (SSL) teknologi og derefter krypteret via vores betalingsgateways samarbejdspartnere, så data er kun tilgængelig via autoriserede samarbejdspartnere som skal holde alt information konfidentielt. Det vil sige at alle dine kreditoplysninger ikke gemmes eller oplyses til www.vapeaway.dk, men bliver håndteret sikkert og automatisk af vores samarbejdspartneres betalingssystemer.

Hvordan kontakter jeg jer?

Du kan kontakte os på info@vapeaway.dk. Vi vil her besvare din mail hurtigst muligt og bestræber os på at besvare din henvendelse indenfor 1-3 hverdage.